آموزش back up گرفتن از فایلهای کامپیوتر،هنگامی که ویندوز بوت نمیشود
کامپیوتر برای همه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
آموزش back up گرفتن از فایلهای کامپیوتر،هنگامی که ویندوز بوت نمیشود
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:14]

آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

یکی از مشکلات بزرگ کاربران این است که گاهی اوقات یک دفعه ویندوز بوت نمیشود! مشکل بزرگتر زمانی است که در همان لحظه با فایلهایمان کاری داشته باشیم که در این لحظه دسترسی به آن ها ممکن نیست یا اینکه فایل های مهمی در درایو ویندوز (که معمولا C است) داشته باشیم و بخواهیم قبل از تعویض ویندوز (که باعث پاک شدن درایو ویندوز می شود) آن ها به جای دیگری منتقل کنیم. اما با ترفندی که در ادامه آموزش می دهیم شما می توانید از یک CD نصب ویندوز برای بکاپ گرفتن سریع از فایل هایتان استفاده کنید!

 

ما مراحلی را برای انجام اینکار در ویندوز ۷ و ۸ به شما می آموزیم. کافیست شما یک cd نصب ویندوز ۷ یا ۸ داشته باشید تا بتوانید از فایل های خود ، که روی هر یک از این دو ویندوز هستند ، بکاپ بگیرید.

بوت کردن از یک دیسک نصب ویندوز

۱) ابتدا یک دیسک نصب ویندوز را در کامپیوتر خود قرار دهید و کامپیوتر خود را restart کنید. اگر همه چیز درست باشد با چنین پیغامی روبرو می شوید که باید هنگام دیدن آن هر کلیدی که خواستید را بزنید

press any key to boot from cd or dvd آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

اگر هم با این پیغام روبرو نشدید باید تنظیمات bios خود را تغییر دهید.

۲) حال بر روی next  کلیک کنید و در صفحه ای که باز میشود گزینه ی repair your computer را انتخاب کنید. شما این گزینه را در سمت چپ صفحه خواهید دید، چه ویندوز ۷ باشد چه ویندوز ۸٫

image279 آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

الف) اگر شما از یک دیسک نصب ویندوز ۸ استفاده می کنید به ترتیب گزینه های زیر را انتخاب کنید:

Troubleshoot > Advanced Options > Command Prompt

windows 8 installer launch command prompt آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

ب) اگر شما از یک disk نصب ویندوز ۷ استفاده میکنید ، گزینه ی  Restore your computer using a system image you created earlier را انتخاب کنید سپس cancel و بعد next و دوباره cancel را انتخاب کنید.

cancel select system image backup آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

حال پنجره ی  System Recovery Options برای شما باز شده است. روی گزینه ی  Command Prompt کلیک کنید تا پنجره ی  Command Prompt باز شود.

windows 7 system recovery command prompt آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

۳) (در هر دو ویندوز) وقتی که صفحه ی Command Prompt باز شد، تایپ کنید notepad و اینتر را بزنید تا notepad باز شود. از منوی file گزینه ی open را انتخاب کنید.

notepad from windows installer disc آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

۵) دقت کنید که در پایین صفحه و در قسمت type of files گزینه ی all files انتخاب شده باشد. سپس روی computer در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

file manager in windows installer آموزش back up گرفتن از فایل های کامپیوتر ، هنگامیکه ویندوز بوت نمیشود

حال شما میتوانید فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید و آنها را به جایی دیگر مثل USB flash یا removable hard drive منتقل کنید.

نکته) هرگز روی فایلی دابل کلیک نکنید زیرا notepad سعی خواهد کرد آنرا باز کند و شما به مشکل بربخورید. در صورتی که اینگونه به مشکل برخورد کردید ، به صفحه یCommand  Prompt باز گردید و تایپ کنید taskmgr تا task manager اجرا شود. حال شما میتوانید notepad را ببندید و سپس آنرا دوباره اجرا کنید.

اکنون شما توانستید فایل های خود را از روی هارد درایو بیرون آورید ومیتوانید حالا این پنجره را ببندید و کامپیوتر خود را خاموش کنید یا اگر قصد تعویض ویندوز دارید با خیال راحت اینکار را بکنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،