کامپیوتر برای همه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً
اضافه کردن برنامه های موردنیاز به کلیک راست سیستم عامل - ویندوز
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [16:16]

Zoomit.ir RSS 

اگر با برخی از برنامه‌ها خیلی سروكار دارید و می‌خواهید بدون ایجاد آیكن جدید روی دسكتاپ، سریع به آنها دسترسی پیدا كنید، كافی است نرم‌افزار خود را با یك ترفند ساده رجیستری به منوی كلیك‌راست دسكتاپ اضافه كنید. در این ترفند روش برعكس آن را هم پیگیری خواهیم كرد كه چطور منوی شلوغ كلیك‌ راست خود را خلوت كنید



:: موضوعات مرتبط: رجیستر، ،
تفاوت بین CPU، GPU و APU چیست؟ هر کدام چه مأموریتی دارند؟
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:52]

در گذشته به طور معمول در یک کامپیوتر دو قطعه به نام‌های CPU و کارت گرافیک می‌دیدیم، گاهی هم با کارت گرافیک مجتمع در مادربورد مواجه می‌شدیم، اما حالا با معرفی پردازنده‌های مجهز به گرافیک مجتمع وضعیت کمی فرق کرده است. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به وظایف و مشخصات انواع و اقسام CPU و کارت گرافیک داشته باشیم و با مفهوم APU آشنا شویم. با ما همراه باشید تا نکاتی مفید برای تهیه کامپیوترهای امروزی فرابگیریم.



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
اصول ذخیره‌سازی دیجیتال؛ بخش ویژه: در قلب SSD
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:49]

برای درک نحوه کارکرد یک SSD بهتر است در ابتدا با دو بخش مهم از آن آشنا شویم: کنترلر (Controller) و حافظه فلش NAND. این دو مؤلفه، به همراه چند آیتم دیگر بر روی بورد مدار چاپی (PCB) قرار گرفته و یک SSD را می‌سازند.



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
مقایسه انواع دیسک‌های سخت سنتی، حالت جامد (SSD) و هیبریدی
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:45]

پیش‌تر انتخاب ابزار دخیره‌سازی برای رایانه کار چندان دشواری نبود. هر کاربری با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشت دیسک سختی با بالاترین گنجایش ممکن را تهیه می‌کرد.

کاش زندگانی همیشه همین طور ساده و دوست داشتنی بود! اما حالا وقتی به بازار می‌روید با سه نوع دیسک سخت سنتی، حالت جامد و هیبریدی (دوگانه) مواجه هستید.

حال تکلیف چیست؟ ....



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
راهنمای جامع حافظه‌های SSD
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:35]

در حال حاضر اضافه کردن SSD به رایانه‌ی شخصی یا لپ‌تاپ‌تان یکی از هوشمند‌انه‌ترین انتخاب‌های شماست چرا که با این کار می‌توانید بر سرعت اجرای دستورات رایانه‌ی خود بیافزایید. از این گذشته همکنون قیمت این دیسک‌های سخت به پایین‌ترین حد خود نزول کرده است، پس با هزینه‌ای منطقی قادرید رایانه‌ی خود را ارتقا دهید. اما SSD چیست؟ این دیسک‌ها نیز همانند دیگر محصولات فناوری جنبه‌های گوناگون و تازه‌ای دارند که هر چه بیشتر درباره‌شان بدانیم برای ما مفیدتر خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
با پورت‌های HDMI و DisplayPort بیشتر آشنا شویم،وجود کدام یک مهم‌تر است؟
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:25]

چند سال از معرفی کابل‌های استاندارد HDMI که برای انتقال صدا و تصویر طراحی شده‌اند، گذشته و حالا کاملاً محبوب و عمومی شده‌اند. DisplayPort هم قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و شاید جایگزین HDMI باشد. در ادامه می‌خواهیم این دو پورت را بررسی کنیم و معایب و مزایای هر یک را مورد بررسی قرار دهیم. با ما باشید تا ببینیم در وسایل الکترونیکی جدیدی که می‌خریم، وجود کدام پورت مهم‌تر است.



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
آموزش back up گرفتن از فایلهای کامپیوتر،هنگامی که ویندوز بوت نمیشود
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:14]

یکی از مشکلات بزرگ کاربران این است که گاهی اوقات یک دفعه ویندوز بوت نمیشود! مشکل بزرگتر زمانی است که در همان لحظه با فایلهایمان کاری داشته باشیم که در این لحظه دسترسی به آن ها ممکن نیست یا اینکه فایل های مهمی در درایو ویندوز (که معمولا C است) داشته باشیم و بخواهیم قبل از تعویض ویندوز (که باعث پاک شدن درایو ویندوز می شود) آن ها به جای دیگری منتقل کنیم. اما با ترفندی که در ادامه آموزش می دهیم شما می توانید از یک CD نصب ویندوز برای بکاپ گرفتن سریع از فایل هایتان استفاده کنید!



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
وقتی کامیپوتر ویروسی شد باید چکار کرد؟
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:0]

چه آنتی ویروس شما پیامی مبنی بر پیدا کردن ویروس نشان داد و چه شما خودتان احساس می کنید یک ویروس در کامیپوتر شما فعالیت می کند، این آموزش شما را راهنمایی می کند تا در این شرایط بتوانید بهترین مبارزه را با ویروس انجام دهید و آن را شکست دهید! این آموزش تمام راه حل های مقابله با یک ویروس را بیان می کند پس حتما همراه ما باشید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
استفاده مفید از اینترنت فقط با 8 ترفند کوچک
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:46]

اگر از افرادي هستيد که وب گردي کار اساسي شماست و شب و روز در حال سر زدن به سايت هاي مختلف هستيد توصيه ما اين است که تمام اين مقاله را حفظ کنيد و ياد بگيريد زيرا بسيار بسيار براي شما کارامد است.

 

 اين ترفند ها در واقع راه هاي ميانبر براي دست يافتن به محتويات سايت هاست و به بهبود تلاش شما براي دستيابي به محتويات سايت ها کمک مي کند.



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
حافظه پنهان یا cache چیست؟
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:42]

آشنایی با کش و نقش آن در سیستم های کامپیوتری ....

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
آموزش ۷ ترفند ناشناخته در ویندوز ۷
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 6 فروردين 1392] [1:36]

ویندوز ۷ ترفندهای بسیاری دارد و هر قدر هم در مورد آن اطلاعات داشته باشیم باز هم ترفندهایی هستند که هنوز کسی با آن ها آشنا نیست. در این جا به آموزش چند ترفند ساده و چند ترفند حرفه ای می پردازیم. بعضی از این ترفندها در ویندوز ۸ هم کار می کنند اما به روشی دیگر. با ما همراه باشید.



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
مخفی‌ترین قابلیت جیمیل که احتمالا از آن خبر ندارید!
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [جمعه 1 فروردين 1392] [15:44]

 در این تردیدی نیست که پست الکترونیکی شرکت گوگل یا همان که همگی آن را با نام جیمیل می‌شناسیم برترین سرویس ایمیل در جهان است که هنوز هیچکدام از دیگر غول‌های دنیای آی تی نتوانسته‌اند برای آن حریفی درست و حسابی دست وپا کنند.



:: موضوعات مرتبط: شبکه و اینترنت، ،
گذرواژه‌ی شما از روی مرورگرتان قابل بازیابی‌ است
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [جمعه 1 فروردين 1392] [15:27]

 به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، بدافزار “PASSTEAL” از انواع ابزارهای بازیابی گذرواژه برای دزدیدن گذرواژه‌های ذخیره شده بر روی مرورگر قربانی استفاده می‌کند.




:: موضوعات مرتبط: امنیت، ،
1080p و 1080i به چه معنی هستند و کدام یک کیفیت بالاتری دارند؟
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [پنج شنبه 1 فروردين 1392] [1:18]


رزولوشن یا دقت یک ویدیو یا نمایشگر را با تعداد پیکسل‌های آن مشخص می‌کنند. تعداد فریم در ثانیه هم مسأله‌ی مهمی‌ است. هر چه تعداد پیکسل‌های عرض و ارتفاع ویدیو بیشتر باشد کیفیت بالاتری خواهیم داشت. در این میان دو عبارت آشنای 1080p و 1080i از جمله اصطلاحاتی هستند که به وفور به‌کار می‌روند و هنوز هم تفاوت بین آنها به درستی برای مردم مشخص نیست. هر دو مربوط به یک‌اندازه‌ی تصویر هستند اما تفاوت‌های مهمی‌ با یکدیگر دارند. در این مقاله تعریف دقیق این دو واژه را بررسی کرده و تفاوت‌ها و شباهت‌هایشان را مورد بحث قرار می‌دهیم.



:: موضوعات مرتبط: آموزش، ،
راهنمای خرید تبلت: کدامیک مناسب شماست؟
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [دو شنبه 1 فروردين 1392] [2:4]


در اینکه آیپد بسیار خوب است شکی نیست اما آیا بهترین انتخاب برای شماست؟

تبلت های جدیدی توسط توشیبا، سونی، سامسونگ و شرکت های دیگر...



:: موضوعات مرتبط: راهنمای خرید، ،
راهنمای خرید تبلت مناسب برای کارمندان و مدیران
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [دو شنبه 1 فروردين 1392] [1:52]


اگر برای حضور در جلسات کاری به ابزاری چشمگیر و سبک فکر می کنید، اگر مایلید تا موفقیت تجاری و کاری بیشتری را برای خود و شرکتتان رقم بزنید، اگر دوست دارید که در فاصله جلسات نفسی کشیده نامه های الکترونیکی تان را چک کرده و یا لبی به بازی تر کنید، انتخاب یک تبلت مناسب برای ‌Business دشواری نیست، کافی است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید!



:: موضوعات مرتبط: راهنمای خرید، ،
اضافه کردن یادداشت به پیام‌های جی‌میل در گوگل‌ کروم
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [دو شنبه 1 فروردين 1392] [1:25]

شاید نتوان گوگل‌ کروم را بهترین مرورگر دنیا نامید ولی با قاطعیت می‌توان گفت رقیب قدرتمندی در مقابلش وجود ندارد. همین مسأله احتمالاً کروم را ...



:: موضوعات مرتبط: شبکه و اینترنت، ،
تکامل سیستم عامل از ویندوز ۱ تا ویندوز ۸ به روایت تصویر
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 1 فروردين 1392] [20:13]


رابط کاربری ویندوز، ۲۷ سالی هست که با ما همراه است. با وجود آن که طی این سال‌ها کلیت آن تغییر چندانی نکرده، ولی وقتی زمان تغییرات گسترده فرا رسید،



:: موضوعات مرتبط: کامپیـــــــوتر، ،
چطور یک فولدر را در ویندوز قفل یا رمزگذاری کنیم
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 1 فروردين 1392] [19:48]


احتمالا شما هم برروی کامپیوتر خود اطلاعات خصوصی و یا محرمانه‌ای را نگه‌داری می‌کنید که نباید دیگران به آنها دسترسی داشته باشند. نرم‌افزارهای مختلفی برای رمز‌گذاری و یا قفل کردن پوشه‌ها وجود دارد اما ما امروز قصد داریم یکی از بهترین آنها یعنی SysTools Folder Lock را معرفی نموده و نحوه کار با آن را آموزش دهیم.



:: موضوعات مرتبط: امنیت، ،
راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 1 فروردين 1392] [12:29]


در این مقاله قصد داریم کلیه معیارهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب یک نمایشگر مناسب برای کامپیوتر را بصورت خلاصه و جمع‌بندی شده ارائه کنیم.




:: موضوعات مرتبط: راهنمای خرید، ،
نقاط مثبت و منفی سرویس اینترنت گوگل
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 1 فروردين 1392] [19:20]


به تازگی شرکت گوگل، از سرویس تازه خود، یعنی ارائه اینترنت به کاربران که با ویژگی‌ها و قیمت باور نکردنی خیلی‌ها را وسوسه می کند، رونمایی کرده است. در این متن به نقاط قوت و ضعف این سرویس خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.



:: موضوعات مرتبط: شبکه و اینترنت، ،
نکاتی که هنگام خرید گوشی موبایل باید به آنها توجه کنید
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [سه شنبه 1 فروردين 1392] [18:24]

اخیرا گوشی های موبایل جذابی وارد بازار شده اند.

ولی کیفیت همه این گوشی ها قابل قبول نیست. گوشی های موبایل...



:: موضوعات مرتبط: راهنمای خرید، ،
علائم بیماری در استفاده از کامپیوتر در مدت زمانی طولانی
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [دو شنبه 1 فروردين 1392] [15:5]

 

 امروزه کار با کامپیوتر در خانه و محل کار آن قدر رایج شده است که برخی از افراد هر روز مجبور به استفاده از کامپیوتر در مدت زمانی طولانی هستند.

 کامپیوتر و پیرچشمی زودرس کار مداوم با کامپیوتر باعث ایجاد پیرچشمی زودرس می شود.

به همین خاطر توصیه می شود:



:: موضوعات مرتبط: امنیت، ،
نرم افزار همراه نهج البلاغه نگارش 2
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [شنبه 1 فروردين 1392] [1:50]

شامل متن کامل خطبه ها، نامه ها، حکمت ها و کلمات غريب امام علي عليه السلام به همراه ترجمه فارسي و انگليسي به انضمام شرح گران سنگ ابن ميثم بحراني ره ارائه گرديده است. اين نرم افزار به سه زبان فارسي، عربي، و انگليسي که به انتخاب کاربر قابل اجراست. ازويژگي هاي اين نرم افزار اجرا بر روي گوشي هاي لمسي است. امکان ارسال قسمت انتخاب شده و ارسال با پيام کوتاه. امکان جستجو در متن انتخاب اندازه قلم دسترسي همزمان به متن عربي و فارسي در زمان استفاده از نرم افزار نهج البلاغه. گرافيک زيبا و کاربري آسان ازويژگي هاي نگارش 2 نهج البلاغه است.



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار جاوا، ،
نرم افزار قرآن کريم همراه
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [شنبه 1 فروردين 1392] [1:39]

نرم افزار قرآن کريم همراه، به سه زبان فارسي، عربي، و انگليسي منتشر شده است. کاربر مي تواند زبان مورد نظر را انتخاب نمايد. نرم افزار قرآن کريم شامل متن قرآن به همراه ترجمه فارسي و انگليسي به همراه تفسير روايي برهان ارائه گرديده است.
 



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار جاوا، ،
مفاتيح الجنان نسخه 3.5
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [شنبه 1 فروردين 1392] [1:10]

نسخه 3.5 کليات مفاتيح الجنان شامل متن کامل ادعيه، اعمال، زيارات، ملحقات و حاشيه ين کتاب شريف است.در ين ويرايش علاوه بر تمامي خصوصيات نسخه قبلي امکان نصب بر روي گوشي هي لمسي اضافه شده است.
در ين ويريش نيز، امکان نشانه گذاري به صورت رنگي نمودن متن افزوده شده است.



:: موضوعات مرتبط: نرم افزار جاوا، ،
راهنمای خرید پرینتر
نویسنده: [صیاد یعقوبی دولق] در تاریخ: [شنبه 1 فروردين 1392] [1:11]

 


چگونه یک پرینترخوب انتخاب کنیم برای این کار به ادامه مطلب مراجه کنید...

 



:: موضوعات مرتبط: راهنمای خرید، ،